- NOS & NieuwsuurAV vormgeverFILM & AVMarch 2021 - Today (3 years and 10 months)Hilversum, NederlandVoor de tv uitzendingen van zowel NOS als Nieuwsuur ben ik verantwoordelijk voor de vormgeving in de studioschermen. Daarnaast maak ik ook uitleganimaties voor verschillende items van bijvoorbeeld het 8uur journaal.
- Rik SchuelerMotion Graphic DesignerFILM & AVJune 2018 - Today (6 years and 8 months)Utrecht, NederlandIn de zomer van 2018 heb ik de stap genomen om fulltime als zzp-er aan de slag te gaan. Begonnen als grafisch ontwerper met de nadruk op print en in de loop van de tijd de switch gemaakt naar video producties en animatie. In 2020 heb ik ook de Animatie Acedemy afgerond om het motion design meer kracht bij te zetten. Op dit moment kun je bij mij terecht voor 2D & 3D animaties, video producties en grafisch ontwerp.
- MobgenMotion Graphic DesignerDIGITAL & ITApril 2016 - January 2017 (10 months)Amsterdam, NederlandIn 2012 liep ik stage bij Mobgen, een bedrijf dat mobiele apps ontwerpt en ontwikkelt. Gedurende mijn stage is mijn focus verplaatst naar motion graphics en vier jaar later ben ik terug gevraagd als freelancer voor verschillend motion graphics en illustratie werk.
- 3D AnimatieReducations2020Om mijn specialisatie in Animatie meer kracht bij te zetten heb ik de deeltijd Animation Academy van Reducations gevolgd. Hierbij heb ik mij volledig gefocused op 3D animatie met Cinema 4D. Naast de software uiteraard ook veel de nadruk op de algemene animatie principes en storytelling.
- Communication & Multimedia DesignHogeschool Utrecht2016Hoewel het Nimeto maar een kleine MBO school is heeft deze opleiding een grote impact op mij gemaakt. Hier heb ik de design fundering gelegd op het gebied van compositie, kleurgebruik, typografie en storytelling. De opleiding heeft zowel een analoge als digitale aanpak en richt zich op etaleren, stand design, grafisch ontwerp en de marketing ervan.
- Ruimtelijke Presentatie & CommunicatieNimeto Utrecht2008Deze HBO opleiding richt zich op het design van media in de breedste zin van het woord. Startend vanaf doelgroeponderzoek, concept en strategie werd elk product uitgewerkt in grofweg de drie mediavormen print, web en video. Daarbij lag de aandacht ook op een crossmediaal kloppend verhaal maken in plaats van losse producten.