Ik, Jeroen Cremer, beken: ik ben een true believer in de inside-out school. Ik wil merken bouwen vanuit een sterke visie en eigenheid. Sinds Simon Sinek noemen we dat de ‘why’. Wat drijft een onderneming? De why geeft vleugels. De keuze voor merk- en communicatiebureau BSUR was destijds dan ook snel gemaakt. Maar toen ik bij zowel kleinere nationale als grotere internationale cliënten aan tafel kwam, ontdekte ik hoe weinig de verschillende betekenisgevers van deze merken ‘on brand’ waren. Terwijl men zelfs in de postkamer al wist dat merkgedreven bedrijven succesvoller zijn.
Natuurlijk zijn er nu meer middelen dan ooit. Hoe zorg je dat elke zucht on brand is? Met een goed geijkt merkkompas! Daarmee kunnen bedrijven de kansen van de mediafragmentatie, zoals echte interactie, oppakken. Om daar meer over te weten, stortte ik me op de opleiding tot Master of Brand Management aan de Erasmus
Universiteit. Naast een thesis over ‘Het merk als gids voor organisaties’ en het bijbehorende Masterdiploma leverde me dit veel waardevolle inzichten op in merkgedreven succes.
Intussen zette ik bij BSUR de afdeling Brand Consulting op. Zo ontstond de ideale combinatie van de nieuwste merkinzichten en de concrete toepassing ervan in de praktijk en kon ik mijn ideeën over een merkkompas verder uitwerken. Om de merk-pk’s ook morgen nog goed op de weg te kunnen houden volgde ik ook nog diverse (online) trainingen als: Internet Marketeer, Recruitment & Millenials, UX-Design en Customer Journey Development.
En nu ben ik een touchpoint regisseur die in opdracht van reclamebureaus en adverteerders merken on- en offline helpt dát te doen waar ze voor staan. Want echte, levende merken doen het gewoon bewezen beter.
Verder houd ik van reizen, fotograferen en concerten. Naast hardlopen en mtb-en, breng ik als wedstrijdzeiler graag tijd door op het water.